قصة مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن

(هنا كان اغمى عليها عشان هي عرفت ان بابا ما ت فحادثه عربية على الطريق و ثم خالتها اخدتها على المستشفى و هناك)


امينه:ها يادكتور هنا عاملة اية دلوقتى ارجوك تطمنى عليها


الدكتور:هى عندها انهيار عصبى محتاجة وقت عشان تستوعب الي حصل و ان شاء الله هتبقى كويسة اديتها حقنة مهدئنة دلوقتى عن اذنك


امينه:اتفضل (تليفون هنا بيرن)


امينه:سلام عليكم


ريماس:وعليكم السلام هنا معايا؟؟


امينه:لا انا خالتها مين حضرتك


ريماس:انا ريماس عبدالقادر…حضرتك اكيد عارفاني


امينه(اااااة فتاة صاحب عبدالرحمن(: اهلا يا بنتى بالتاكيد عارفاكى هنا كلمتنى عنك


ريماس:اهلا بيكي يا طنط ….هو فحاجة اصلي بكلم هنا من بدرى مش بترد عليا خالص


امينه(بتبكي):عمك عبدالرحمن ما ت و هنا دلوقتى فالمستشفى يابنتى عندها انهيار عصبي


ريماس:ايييييييييييه؟البقية فحياتك ياطنط انا اسفة جدا جدا و الله انا هقول لبابا و نجيلكو على طول مع السلامه


(وترجع امينة لاوضه هنا)


…………………………….


اما ريماس هقاعدة تفكر كيف هتبلغ باباها ان صاحبة ما ت و تروح عندة على المكتب و تخبط(


عبدالقادر:ادخل


ريماس:ازيك يابابا


عبدالقادر:الحمد لله ازيك انتي يا حبيبتي


ريماس(مرتبكه):انا ت..ما..م


عبدالقادر:مالك يابنتى بتلجلجى لية فايه؟؟


ريماس:هو حضرتك كلمت عمو عبدالرحمن انهرده


عبدالقادر:بقالى كتيييير بكلمة مش بيرد….زانتى عارفة حاجة و مش عايزة تقوليلى يا رماس


ريماس:اصل….اصل عمو عبدالرحمن ما ت فحادثه عربيه


عبدالقادر(وقع على الكرسى بدا ياخد نفسة بصعوبه):ايييييييه!!!انتى جبتى الكلام دة منين


ريماس:اصلي كنت بكلم هنا اطمن عليها و عرفت


عبدالقادر:طيب انا هما فين


ريماس:هنا و خالتها فالمستشفى عشان هنا عندها انهيار و كمان تقريبا باباها لسة هنالك فالمستشفي


عبدالقادر:طيب طيب انا رايح على المستشفى و خلى حازم و شريف يحصلونى و ابقى تعالى انتي كمان عشان البنت


ريماس:حاضر يابابا بس على مهلك ارجوك


عبدالقادر:مش و قتة خالص الكلام دة (وخرج عبدالقادر و ريماس اتصلت بحازم)


فمكتب حازم


حازم:الو ايو يا ريماس……….فى اية يابنتى ما لك صوتك………اية طيب طيب انا رايح حاااالا …زلا لا هبعتلك شريف ياخدك سلام دلوقتي


شريف:فى اية يابنى ما لها ريماس


حازم:عمو عبدالرحمن ما ت و هنا فالمستشفى عندها انهيار عصبى و بابا عايزنا هنالك دلوقتى روح انت هات ريماس و نعالى على المستشفى و انا هسبقكو


شريف:لا حول و لا قوه الا بالله طيب طيب


………………………….


نرجع تانى للمستشفي


هنا فاقت و لكن حالتها زي ما هي


هنا:انا عاااااااااااايزة بابا هو ما متش حرااااااام عليكو يا خالتو بس نفسي اشوفكو عششان خاطرى ياخالتو لو بتحبينى ارجوووووووكي


الدكتور:اداها حقنة تانى و راحت فالنوم


خالتها قاعدة جنبها تعيط على حالها و هنا يدخل عبدالقادر


عبدالقادر: …انا عبدالقادر


امينه(تخرج برا الاوضه):اة اهلا بحضرتك


عبدالقادر:البقاء لله….هنا عاملة اية دلوقتي


امينه:ونعم بالله….زى ما هي جميع اما تفوق مفيش غير بابا على لسانها


عبدالقادر:ربنا يصبرها..عبد الرحمن كان اكتر من اخ


(وهنا يدخل حازم)


حازم:سلا عليكم


امينة و عبد القادر:وعليكم السلام


عبدالقادر:دة حازم ابنى و دى الحاجة امينة خاله هنا يا حازم


حازم:البقاء لله يا طنط


امينه:ونعم بالله يابني


عبدالقادر:روح يا حازم خلص اجراءات خروج عمك عبدالرحمن من المستشفى عشان نعمل الدفنة و نخلص جميع حاجه


حازم:حاضر يابابا


امينه:لالالالالا مفيش داعى انا كنت هعمل حاجة لولا بس الى هنا به هو الي عطلني


عبدالقادر:روح انت يا حازم………يا ست امينة هنا زي بنتى تمام و عبد الرحمن كان اخويا الله يرحمه…حضرتك خليكى جنب هنا و احنا نخلص جميع حاجه


(ووصلت رنا صاحبه هنا و كمان وصل شريف و ريماس و كان حازم خلص جميع الاجراءات و خلص الدفن و صلاه الجنازه….وخاله هنا سابت المستشفى تلات ايام العز و كانت رنا و ريماس بيبدلو مع بعض عشان يفضلو مع هنا اما هنا فكانت جميع ما تصحي ترجع لحاه الانهيار و فضلت على الحال دة اكترمن اسبوع…و ثم رجعت من المستشفى على المنزل بالتاكيد حابسة نفسها فاوضتها لا بتاكل و لا بتشرب……..لحد بعد و فاه باباها بشهرين هنا قاعدة فاوضتها فبيت خالتها ما سكة صورة باباها بتكلمه)


هنا:وحشتنى اووى يابابا و حشتنى ضحكتك و حشتنى جميع حاجة فيك …..يارب و انفطرت فالعياط


(تك تك تك(


هنا:ادخل


امينه:الرائع عامل اية دلوقتي


هنا:الحمد لله يا خالتو تمام


امينه:طيب قومى يلا معايا عشان فضيوف مستنياكى بره


هنا:ضيوف؟؟مين يا خالتو


امينه:ريماس الي بتتصل بيكي و انتي مشش بتردى عليها خالص


هنا:حاضر يا خالتو جاية و راكى اهه


(وخرجت هنا لريماس)


ريماس:اهلا اهلا بالهانم التقلانة علينا


هنا:معلش ياريماس انا اسفة و الله انتي عارفة انني كنت مخنوقة و مش عايزة اتكلم مع حد


ريماس:طيب و دلوقتي…على فكرة بقى انتي و حشتينى جدا


هنا:وانتى اكتر


ريماس:لو و حشتك بجد تنفذى الي هقولك عليه دلوقتي


هنا:حاضر


ريماس:حلو اووي…بصى بقى ياستى الاستاذ عبدالقادر شخصيا بيقولك انتي معزومة على الغدا انهردة و ة مفيهوش نقاش عشان انتي و حشتية جدا


هنا:حاضر يا ستى عشان عمو عبدالقادر و حشنى اوى هو كمان …حاجة تانيه؟


ريماس:ثانيا البشمهندس حازم بيقول لحضرتك ان مكتبك مستنيك فالشركة لان الشركة متقدرش ترفض مهندسة شطرة زيك


هنا(ابتسمت ابتسامة خفيفه):دة بقى يا ستى مقدرش اقولك ما شي عليه لانى قررت انني مشغلش اصلا


(امينة تدخل بصنيه الحاجة الساقعه)اية الكلام الي بسمعة دة ياهنا


هنا:انا خلاص قررت يا خالتو..انا عارفة نفسي مش هقدر اشتغل تانب


امينه:وحلمك الي انتي نفسك تحققية و تخلى بابا فخر بيكي هتسبية انا معرفش عنك كدا يا هنا


هنا:مبقتش قادرة استحمل المشاكل خلااااااص تعبت


امينه:اولا دة قضاء و قدر و ثم انتي و قعتى فمشاكل قبل كدا و عدتيها لوحدك من غير حتى عبدالرحمن الله يرحمة ما يعرف


هنا:بس يخالتو…


امينه:بس اية ياهنا يا حبيبتي الشغل دة عشانك و عشان كمان تشغلى نفسك بحاجة و لا انتي بقى مش مؤمنة انا ربنا هيسهلك امورك و يعينك على مصيبتك


هنا:لا بالتاكيد مؤمنه….حاضر ياخالتو خلاص ياريماس انا موافقة بس هصلى صلاه استخارة الاول و الي به الخير يقدمة ربنا


ريماس:هو دة الكلام يلا بقى ادخلى البسى عشان مش نتاخر على بابا


هنا:حاضر

امنيه:خلى بالك منها يا ريماس عشان خاطري


ريماس:دى فعنيا ياطنط بس انا كنت عايزة من حضرتك طلب كده


امينه:اة بالتاكيد اتفضلي


ريماس:ممكن هنا تبيت عندي انهردة بدل ما هي حابسة نفسها فالبيت كده؟؟


امينه:ياريت و الله ياحبيبتي بس هي ترضي


ريماس:سيبى المقال دة عليا يا طنط


(انا جاهزة ياريماس يلا)

ريماس:يلا يا هنا


هنا:مش عايزة حاجة ياخالتو


امينه:لا يا حبيبتي خلى بالك من نفسك


لا الة الا الله


هنا:محمد رسول الله


*********************

راحت هنا مع ريماس المنزل و هنالك كان فبالتاكيد و الد رناس و حازم و شريف


عبدالقادر:اهلا اهلا بالقمر كدة متساليش عليا و لا مره


هنا:ازيك حضرتك يا عمو معلش و الله انا اصلا مش بخرج بقالى فترة و حضرتك عارف


عبدالقادر:خلاص هسامحك المرة دى بس احدث مرة تتثانية علينا بالشكل دة انتي بتوحشيني


هنا:حاضر من عنيا


حازم(جة من بعيد لانة حب يسلم عليها و يعتذرها بالتاكيد عن الي عملة معاها قبل ما باباها يتوفي): ازيك يا انسة هنا نورتينا


هنا(هما غيروة و لا اية دة بيضحك سبحان الله):اهلا استاذ حازم بنورك


حازم:انا كنت عايز حضرتك فكلمتين بعد الغدا ممكن؟


هنا(وكمان حضرتك لا بجد دول اكيد غيروه):اة طبعا


(ودخل شريف بالتاكيد بيهزر كالعاده)


شريف:بجد انا زعلان منك كيف متساليش هو انا موحشتكيش هههههه


هنا(بتضحك):لا كيف ؟
ردى يا ريماس!!


ريماس:لا ما هو عارف عقابة اية مش كدة يا اخ شريف و لا تحب تنضرب


شريف:يا حبيبتي بهزر هو فحد بيوحشنى غيرك؟معلش بقى يا هنا انا مش مستغنى عن عمري


(ضحكو كلهم و ثم راحو يتغدو و بعد الغدا بالتاكيد هنا هتموت و تعرف حازم كان عايزها فايه)


هنا:استاذ حازم حضرتك كنت عايز منى حاجه؟


حازم:ايوة ياريت بس كلمتين على جنب مش هاخد من و تك 5 دقايق


هنا:طيب عن اذنكو


عبدالقادر و ريماس و شريف:اتفضلو


حازم:انسة هنا اولا البقاء لله انا كنت اعرف عمو عبدالرحمن من قبل ما اشوفك و اد اية هو كان راجل محترم


هنا(عنيها بدات تدمع):ونعم بالله متشكره


حازم:ثانيا و دة الاهم انا اسف على الكيفية الي كلمتك بيها من اول ما عرفتك و بالتاكيد مقال الانترفيو دة كان رخامة منى مش اكتر لكن انتي مكتبك موجود و مستنيكى فاى و قت


هنا(انا هتجنن هو دة الكائن البارد الي كنت بتعامل معاة من شهرين مستحيل):………..ال


حازم:انسة هنا انتي معايا


هنا:ها!!ايوة معاك…حصل خير بس مقال الشغل دة انا محتاجة افكر به شوية و ثم هبقى ارد عليك


حازم(يعني انا غلطان انني اعتذرت دة انتي المفروض تبوسى ايدك و ش و ضهر عشان انا قبلت اشغل فتاة تحت ايدي):اة بالتاكيد براحتك


هنا:طيب عن اذنك بقي


(وراحت عند ريماس و باباها و شريف عشان تسلم عليهم)


هنا:معلش يا جماعة بقى انا همشي عشان متاخرش على المنزل و خالتو يمكن تقلق عليا


ريماس:تروحى فين ياماما انتي هتباتى معايا انهردة و مفيش نقاش


هنا:لا معلش مش هينفع


ريماس:يعني يصح تكسفينى فاول طلب اطلبة منك ما شي انا بجد زعلانة منك


هنا:ياريماس يا حبيبتي متزعليش بس انا و الله مينفعش اسيب خالتو لوحدها ما نتى عارفه


ريماس:ملكيش دعوة بخالتو انا قولتلها و هي موافقة و بجد بجد هزعل منك لو مش و افقتي


هنا(بنفاذ صبر):طيب طيب خلاص يا هبلة بس معلش اكلم خالتو الاول برده


ريماس:بجد انا فرحانة اوى مرسى يا هنون…روحى كلميها


(وراحت هنا عشان تكلم خالتها و رجع حازم عشان يقعد معاهم)


حازم:هو فاية ما لم يا ريمو فرحانة كدا ليه؟؟


ريماس:اصل هنا و افقت تبيت معايا و انت عارف انها محتاجة تغير جو و كمان اول مرة واحدة صحبتى تقعد معايا تعرف انا بحب هنا دى قوي معتبراها زي اختي بالظبط


حازم(هتبيت معانا و فبيت واحد لالالا انا مش هقدر ):اة طيب كويس بصى بقى انا هروح عند شريف انهردة عشان تبقو براحتكو


ريماس:اة طيب براحتك هو انت للدرجادى مش بتحب هنا يا حازم


عبدالقادر:ريمااس؟؟بطلى عيب كدا


شريف:يا ريماس يا حبيبتي انتي عارفة حازم مش بيحب يقعد مع البنات مش هنا بس


ريماس:ماترد عليا يا حازم


حازم(مش بحبها؟؟يا خوفى يا ريمو لا يصبح العكس على الابواب):ياستى لا بحبها و لا بكرهها عادي يعني و ثم زي ما شريف قالك


(وترجع هنا بعد ما تكون كلمت خالتها)


ريماس(بتحاول تغير الموضوع): ها ياستى كلمتيها خلاص؟


هنا(هما ما لهم مبلمين كدا ليه):ايوة كلمتها


ريماس:طيب اتفضلى معايا بقى عشان اوريكى الاوضة بتاعتى اصلك هتنامي معايا فالاوضة هو بالتاكيد فاوض كتير بس عشان انتي بقى اختي هتنامي معايا


هنا:ههههة ما شي يا ستى يلا بينا


(وراحت هنا مع ريماس اوضتها و راح و الد حازم عشان ينام هو كمان)


حازم:يلا احنا كمان يا سى روميو


شريف(مش طايق حازم):يلا يا امير الانتقام


(وهما بالطريق كانوا بيتكلمو فالشغل)


حازم:متنساش عندنا شغل فمطروح الاسبوع الجاى و لازم نسافر


شريف:مش ناسى ايوة صحيح انت كلمت هنا بالشغل


حازم:ايوة كلمتها و بتقول هتفكر


شريف:طيب كويس يارب توافق بقى عشان تيجى معانا


حازم:وتيجى معانا ليه


شريف:اولا عشان هتبقى بتشتغل تحت ايد سيادتك و ثانيا عشان انا عايز ريماس تيجى معانا لانها هتكون خلصت امتحانات و باباك هيصبح سافر ياابو الذكاء فهمت بقي


حازم:طيب بس………..ب

:شريف(بعصبيه):بس ايه…بص بقى يا حازم انت لازم تبطل تتعامل كدا مع هنا و افهم بقى يا اخي هنا دى عمرها ما هتكون زي هايدى فكر كدا و شغل مخك هتلاقى فرق كبيييييييير اوى بين الاتنين


حازم(اتعصب هو كمان):شريف لو سمحت بقى اسكت


شريف:لا مش هسكت لما صديق عمري بيضيع نفسة لتفاهات مش هسكت يا حازم


(وفضلو هما الاتنين ساكتين لحد ما وصلو بيت =شريف و شريف مكلمش حازم و لا كلمة دخل غير هدومة و ساب لحازم بيجامة على السرير و نام….اما حازم فضل يفكر فكلام صاحبة لحد ما راح بالنوم)


……………………………


نروح بقى لهنا و ريماس


ريماس:ها يا هنا الاوضة حلوه


هنا:ايوة رائعة اوى و رقيقة زيك


ريماس(بتضحك):ربنا يجبر بخاطرك…تعرفى يا هنا حازم عمرة ما كان وحش حازم كان طيب اوى و على طول بيضحك بس…


هنا:بس اية ياريماس عموما لو مش عايزة تتكلمى براحتك بس احنا اخوات و الاخوات مبيخبوش على بعض حاجة و انتي شكلك مضايق


ريماس:انا فعلا مضايقة عشان انا مبقتش اشوف ضحكتة خالص غير جميع فين و فين بس لو اعرف ما له


هنا:هو انتي متعرفيش اية الي غيرة ؟



ريماس:لا


هنا:امال ؟



ريماس:حازم كان بيحب واحدة معاة فالكلية اسممها هايدى و فعلا اتخطبو لبعض زي ما تقولى كدا ؟
اجمل قصة حب بالوجود بس فسخو الخطوبة و من بعدين سافر على طول لندن و قعد هنالك 3 سنين و رجع بالشكل ده


هنا:وانتى مش سالتيه؟


ريماس:حاولت كتير لكنة مبيتكلمش…ممكن اطلب منك طلب يا هنا؟


هنا:ايوة بالتاكيد اتفضلي


ريماس:ممكن تقبلى الشغل مع حازم عشان خاطري


هنا:……….ل


ريماس:صدقينى حازم مش وحش و انا حاسة انك الي تقدرى تغيريه


هنا:قصدك اية يا ريماس


ريماس:حازم عمرة ما وافق ان اي فتاة تشتغل تحت ايدة و لو تلاحظي ان جميع الي بيشتغلو معاة رجالة معادا هدير


هنا:ايوة فعلا بس لية هدير؟


ريماس:ببساطة لان هدير تبقى زميلتة من ايام الجامعة و هو بيعزها و عارفها كويس جدا جدا غير كدا لو مليون فتاة جت بيرفضها


هنا:وانا بقى كنت مغصوبة عليه صح؟؟؟


ريماس:مش بالظبط!!


هنا:مش فاهمه!!


ريماس:يعني بابا مش بيقدر يفرض اي حاجة على حازم يعني لو حازم مكنش له مزاج انك تشتغلى معاة مكنش بابا قدر يقنعة و كان شغلك فاى شركة تانية فهمتى هو بس حازم بيحب يكابر شويه


ها يا هنا موافقة تساعدينى انني ارجع حازم زي الاول؟


هنا:ازاى يعني يا ريماس؟


ريماس:طريقتك معاة بتحرق دمة انتي الوحيدة الي بتقدرى تضايقية عشان كدا انتي تقدرى تخلية يطلع جميع الي جواة و يرجع زي الاول


هنا:حاضر يا ريماس بس هو بجد صعب اي حد يستحمله


ريماس:معلش عشان خاطرى انا استحمليه


هنا:حاضر يا ستى يلا بقى عشان ننام يا هبله


ريماس(قامت عشان تحضنها):ربنا يخليكى ليا يا اجمل اخت


…………………..

  • تحميل مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن pdf
  • رواية مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن
  • تحميل رواية مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن pdf
  • مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن pdf
  • تحميل رواية متعجرف مغرور عنيد عنيد ولكن pdf
  • رواية عنيد ومغرور
  • روايه عنيد عصبي مغرور عنيف
  • رواية مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن الارشيف
  • قصه مغرور متعجرف عنيد لكن
  • تحميل رواية مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن


قصة مغرور متعجرف عنيف عنيد ولكن